Binnen 15 seconden je doel bereiken

Het onderzoeksbureau MediaTest heeft onderzocht aan welke creatieve voorwaarden online commercials (bijv. pre-rolls) moeten voldoen om effectief te zijn. 

7 concrete tips op basis van MediaTest onderzoek

  • Als u gezien wilt worden, moet u verrassen.
  • Zorg voor een duidelijke boodschap die de gewenste merkwaarden ondersteunt.
  • Blijf binnen de 15 seconden.
  • Zorg dat in de eerste vijf seconden het merk wordt genoemd.
  • Vergeet het ‘recyclen’ van TV-commercials, consumenten hebben het onmiddellijk door als er een ingekorte tv-commercial wordt gebruikt of als er weinig aandacht is besteed aan een online commercial.
  • Maak gebruik van de voordelen van het medium (interactiviteit, plaatsbepaling, foto-integratie, social media).
  • Richt u op de juiste doelgroep.

Geen gerecyclede TV commercials

Het ‘recyclen’ van een TV-commercial voor online gebruik wordt negatief beoordeeld en leidt tot wegklikken. Men verwacht dat een online commercial iets nieuws of extra’s biedt ten opzichte van de TV-campagne. Het zijn dus vooral de leuke, aansprekende online commercials die kans maken om volledig te worden bekeken. Consumenten noemen aspecten als humor, lengte (hoe korter hoe beter), duidelijkheid en originaliteit die online commercials volgens hen beter maken.

Interactiviteit is een kans

Over het algemeen vinden consumenten de mogelijkheid om de interactie aan te gaan met een merk in een online commercial positief. 44% is positief over deze mogelijkheid en slechts 16% staat hier negatief tegenover. Interactiviteit zorgt voor een verrassingselement, en maakt de online commercial origineel.

 

Het hele artikel kunt u hier terug lezen