Tips om goed te scoren met SEO in Google
Online vindbaar zijn is dezer dagen een must. Google wordt erg vaak geraadpleegd voor het vinden van informatie. De consument gaat eerst zelf op onderzoek uit, vergelijkt verschillende aanbieders en uiteindelijk de website die het meest aanspreekt zal (hoogstwaarschijnlijk) worden gekozen voor een aankoop. Het is daarom belangrijk om hoog in de (gratis) organische- zoekresultaten van Google te komen (SEO) omdat u hieruit veel bezoekers kunt halen, en daardoor ook meer verkopen. Hierom geven wij u vandaag tips om goed te scoren met de SEO.
Onze tips om goed te scoren met SEO
Maar hoe komt u nu hoger in Google? Misschien laat u zich afschrikken door allerlei moeilijke termen en dat is begrijpelijk. Maar ook zonder technische kennis kunt u een hogere positie in Google creëren. In deze blog leest u vijf bruikbare tips.
- Zorg ervoor dat de basis van uw website goed in orde is. Maak daarom gebruik van een Google vriendelijk ‘Content Management Systeem’ (zoals WordPress) om de website mee te bouwen en te beheren. Om hoger in Google te komen is het erg belangrijk dat Google uw website makkelijk(er) kan indexeren.
- Bedenk op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden maar gebruik er niet teveel! Stel, u bent een schoenmaker in Groningen. Het zal u veel meer opbrengen als u scoort op “schoenmaker Groningen” dan alleen op het woordje “schoenmaker”.
- Plaats een relevante zoekterm aan het begin van de titel en verwerk het ook in de META-omschrijving. (De META-omschrijving zijn de twee regels tekst onder de URL in de zoekresultaten van Google) Verwerk de zoekterm in de koptekst voor een extra stukje waarde aan de zoekmachines en laat deze in de tekst terugkomen.
- Google houdt van content. Hoe regelmatiger u met nieuwe content op uw website komt (bijvoorbeeld door regelmatig te bloggen over onderwerpen die te maken hebben met uw website), hoe meer Google uw website zal opmerken. Schrijf korte alinea’s, gebruik witruimte. Op het internet worden over het algemeen teksten ‘gescand’ om te kijken of er iets interessants tussen staat. Maak daarom direct duidelijk waar de pagina over gaat door de zoekterm zo dicht mogelijk aan het begin van de tekst te zetten, en door een afbeelding te gebruiken die dit weergeeft .
- Maak interne links. Een interne link is een link op een pagina van uw website, die verwijst naar een andere pagina op de website.
Bij RTV Noord adviseren we u graag over de opbouw en inhoud van uw website. Zo wordt uw online campagne bij RTV Noord namelijk nóg beter. Soms zijn kleine aanpassingen al voldoende. Wilt u advies over uw eigen website, in combinatie met een display campagne? Wij helpen u graag. Neem gerust eens contact op met één van onze accountmanagers.