Hoe u uw TV commercial het beste inzet
TV heeft nog steeds het meeste impact als het om videocontent gaat. Ondanks alle nieuwe mogelijkheden online. Uit onderzoek blijkt dat een commercial die wordt vertoond op TV méér impact heeft dan wanneer deze wordt vertoond op een andere device (bijv. laptop of smartphone).
De grootte van het scherm is hierbij van belang, maar ook het feit of mensen samen kijken en naar welke programma’s ze kijken. Wordt het programma goed gewaardeerd? Dan waarderen kijkers de commercials er omheen ook automatisch beter.
Maar hoe behaalt u uw doelen met een TV commercial?
Dat TV veel impact heeft is duidelijk. Maar op welke manier zet u uw TV commercial nou in? Zet u uw commercial gedurende 1 week in, maar vertoont u hem heel vaak? Of is het verstandiger om hem over een aantal maanden uit te zenden voor hetzelfde budget?
Doel naamsbekendheid = mediadruk
Het doel van de commercial bepaald ook hoe de tv commercial ingezet moet worden. Wanneer u als doel heeft om uw dienst of product bekend te maken bij het grote publiek, is mediadruk belangrijk. Dat betekent: veel in een korte tijd. Op die manier leert het publiek uw dienst of product snel kennen en wordt uw tv commercial en de uitstraling snel herkend.
Doel houding en gedrag beïnvloeden = creativiteit
Is het grote publiek al enigszins bekend met uw product? Dan kunt u werken aan de houding van de doelgroep tegenover uw dienst of product. Of zelfs aanzetten tot gedrag, bijvoorbeeld het overgaan tot kopen of meer informatie zoeken. Wanneer u dit als doel hebt met de TV commercial, is het belangrijk om aandacht te besteden aan de creatie van uw TV spot. Creativiteit wordt vaak goed gewaardeerd, wat ook weer belangrijk is voor de houding en het gedrag van de kijker.
Heeft u vragen over de inzet van uw TV commercial of wilt u advies over het maken van een commercial? Wij helpen u graag!
Bron: Ster, onderzoek device impact factor & bereik je doel met tv