Uw merk als eerste in de gedachten van de consument? Dan is reclame bijna onmisbaar. Maar kiest u dan voor een tv-commercial, online bannering of toch liever een radiospot? We laten u zien welke voordelen een radiocommercial heeft.
Goedkoop
Reclamecommercials op de radio zijn relatief goedkoop: met weinig inspanning bereikt u een hoop mensen. Een radiospot is gemakkelijk en snel te produceren. En dat terwijl u bij RTV Noord maar liefst 108.000 luisteraars per dag bereikt!
Persoonlijk
Ondanks het enorme bereik van radio, zijn er goede mogelijkheden om de doelgroep persoonlijk aan te spreken. Want wie luistert naar radio, is vaak alleen. In de auto, onder de douche of op kantoor: radio zorgt voor gezelschap. Maak daar met uw spot gebruik van.
Luisteren versus lezen
Het menselijke brein kan gemakkelijker luisteren dan lezen. Een gesproken boodschap is dan ook doeltreffender dan een tekstuele boodschap. Denkt u daar maar eens over na bij de keuze voor een geschikt reclamemedium.
Weinig zappen
In tegenstelling tot televisiespotjes, wordt er tijdens radiocommercials weinig gezapt. Ook tijdens de commercialbreak laten luisteraars de radio voor wat het is. Des te groter is de kans dat uw doelgroep de commercial hoort.
Eigen beeld
Radio is geluid. Het beeld denkt de luisteraar er zelf bij. Zijn brein is actief bezig om een beeld te vormen van uw product of dienst. En daarmee met het onthouden van uw bedrijf!
Bron: http://docplayer.nl/2480642-De-beste-reclame-voor-radio-zijn-steengoede-radiospots.html