Zo bent u vindbaar op smartphones

Het gebruik van de smartphone is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Ook in de customer journey neemt de mobiele telefoon een steeds belangrijkere rol in. De customer journey is de route die consumenten doorlopen vanaf het oriënteren voor de aankoop tot het kopen en het schrijven van een evaluatie. Google heeft uit al haar data vier zeer belangrijke momenten gedistilleerd wanneer de consument zijn of haar mobiel gebruikt en waarop u als ondernemer kunt inspelen.

Bent u klaar om met relevante informatie, op het juiste moment, de potentiële nieuwe klant online te bedienen? Is uw website geschikt voor gebruik op een smartphone en is de navigatie eenvoudig? We maken vaak mee dat zelfs de eenvoudigste informatie zoals openingstijden, telefoonnummer en adresgegevens zeer moeilijk of zelfs niet te vinden is op de (mobiele) website van winkels of bedrijven.

Micro-moments

Google noemt de belangrijkste momenten van de customer journey ‘micro moments’.  Micro moments zijn kritische contactmomenten in de hedendaagse klantenreis. En wanneer die goed aaneengeschakeld worden, bepalen de moments waar die reis eindigt.

De vier belangrijke micro moments wanneer de consument direct informatie wil hebben, zijn als volgt onderverdeeld:

  • I want to know; consument zoekt informatie over producten, diensten en merken.
  • I want to go; consument zoekt in de buurt naar een winkel of bedrijf.
  • I want to do; tijdens het doen van een klus of taak zoekt de consument naar aanwijzingen of instructies, veelal via video.
  • I want to buy; consument kijkt in de winkel naar informatie over het product dat ze willen kopen of kopen producten via hun smartphone.

De juiste informatie

Het is natuurlijk een hele uitdaging voor ondernemers of retailers om de meest relevante informatie te verzamelen en online aan te bieden. Maar de enorme groei van het online mobiel zoeken, maakt het echt noodzakelijk om daar veel tijd en energie in te stoppen.

Om ervoor te zorgen dat u de strijd in het informatie-zoektijdperk wint, moet u er in ieder geval voor zorgen dat u de volgende strategieën gebruikt.

  • Aanwezigheid; zorg dat je van tevoren weet welke micro-momenten voor jouw klanten van belang zijn en doe er alles aan om op die momenten aanwezig te zijn.
  • Relevantie; zorg dat de informatie aansluit bij de informatiebehoefte en vragen van de consument.
  • Snelheid; mobiele gebruikers willen de informatie snel, het heet niet voor niets micro-moments, dus informatie moet duidelijk, snel en zonder al te veel klikken beschikbaar zijn.

In het volgende blog leest u wat u per micro moment kunt doen voor een betere vindbaarheid.

Bron: https://think.storage.googleapis.com/images/micromoments-guide-to-winning-shift-to-mobile-download.pdf