Hoe creëert u een tv-commercial die aansluit bij uw doelgroep? RTV Noord heeft een aantal handige tips over het adverteren op tv, zodat uw tv-commercial nog beter wordt.
Creëer een verhaal
Verkoop uw product niet alleen, maar vertel ook het verhaal achter uw organisatie en het product. Probeer in te gaan op de positieve emoties van het publiek, bijvoorbeeld door middel van het gebruik van humor. Creëer een verhaal waar het publiek zich in herkent door personen in uw verhaal centraal te stellen.
Besteed aandacht aan beeld en geluid
Beelden blijven bij het publiek langer hangen, maar daarnaast versterkt het gebruik van audio ook de effectiviteit van commercials. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat muziek die past bij het thema van de commercial zorgt voor 16% toename in effectiviteit vergeleken met commercials die geen muziek bevatten.
Houd het simpel
Bij een tv-commercial heeft u gemiddeld 20 tot 30 seconden de tijd om uw boodschap over te brengen en om een connectie te maken met het publiek. Houd het daarom bij een simpele boodschap en een beperkt aantal beeldwisselingen. Zappen wordt gestimuleerd wanneer er meer dan 3 boodschappen worden gecommuniceerd. Denk bijvoorbeeld aan de commercials van Kruidvat, waarin altijd maar één product wordt aangeprezen, terwijl er veel meer acties lopen.
Lange commercials hebben weinig toegevoegde waarde
Als de commercial korter is dan 45 seconden zijn de opvalwaarde en waardering hoger. Bij commercials die langer zijn dan 45 seconden is er geen beter effect te zien. Wel is het zo dat u logischerwijs met een langere commercial beter een verhaal kunt vertellen.
Er zijn diverse mogelijkheden voor uw organisatie op het gebied van adverteren op TV Noord. Wilt u meer weten over de verschillende opties? Wij adviseren u er graag over. Neem contact op met één van onze accountmanagers of bel ons op 050-318 66 55.