5 Gouden tips voor banners
12 mei 2015 
1 min. leestijd

5 Gouden tips voor banners

Display marketing, oftewel het adverteren via online banners, is niet meer weg te denken uit de huidige vorm van internet. Ook bij RTV Noord zijn er volop mogelijkheden om te adverteren op de website of in de RTV Noord app. Maar wanneer u zo’n banner inzet, moet deze wel leiden tot een zo hoog mogelijk doorklikpercentage. Pas dan ziet u écht wat de banner doet. Hierom geven wij u vijf gouden tips voor banners.

Vijf tips voor banners

1. Call-to-action

Een goede call to action is belangrijk voor elke banner. Het stimuleert de bezoekers van de RTV Noord website of app op de banner te klikken. Om uw bezoekers te stimuleren moet u geen dwingende teksten gebruiken zoals ‘koop nu’ maar teksten gebruiken zoals ‘ontdek nu’.

2. Houd het simpel

Om de aandacht van de bezoekers in korte tijd te trekken is het belangrijk om de boodschap helder te houden. De bezoeker onthoudt zo de belangrijkste informatie van uw banner. Zorg er ook voor dat het merk of logo zichtbaar is in alle frames, zodat de afzender duidelijk is.

3. Creëer urgentie

Door urgentie te creëren op uw banner zorgt u ervoor dat uw bezoeker het gevoel krijgt dat hij iets mist als hij niet direct reageert. Overweeg om speciale ‘tijdelijke’ acties in uw banners te promoten. Kortingen kunnen ervoor zorgen dat uw banner extra opvalt.

4. Zorg voor een geheel

Pas de kleuren van uw banners zo aan dat ze een geheel vormen met het imago of het logo van uw bedrijf. Zorg ervoor dat uw huisstijl gewaarborgd blijft. Denk eraan dat tekst, achtergrond en de call-to-action contrasteren. Een voorbeeld: Kies bij een witte achtergrond een zwarte tekst en een opvallende kleur voor de button.

5. Relevante landingspagina

Zorg ervoor dat de bezoekers op de juiste pagina terecht komen als ze op uw banner klikken. Veelal is dit de pagina waar de boodschap op uw banner in detail wordt beschreven en niet uw homepage. De boodschap op de pagina moet dus consistent zijn met de boodschap uit de banner en het ontwerp van de banner moet overeenkomen met de landingspagina.

Deze 5 gouden tips toepassen op mijn eigen banners!

Bent u geënthousiasmeerd geraakt en wilt u zelf een online bannercampagne lanceren? Doe dit dan bij RTV Noord. Neem voor de mogelijkheden contact op met één van onze accountmanagers.

Bron: Google adwords