Als uw doelgroep zich in het Westerkwartier bevindt, heeft het vaak weinig zin dat mensen uit Stadskanaal uw online banner zien. Daar hebben wij wat op bedacht. Vanaf nu kunt u kiezen voor geotargeting: uw advertentie verschijnt alleen op de plek waar uw doelgroep zich bevindt.
Wat is het?
Geotargeting is het gericht plaatsen van online banners op basis van de geografische locatie van de websitebezoeker. Met geotargeting kunt u dus zelf bepalen in welke stad of welk dorp uw advertentie vertoond wordt. Zit uw doelgroep in Winschoten? Dan kunt u ervoor kiezen om de advertentie alleen aan inwoners uit Winschoten te vertonen. Zo zet u uw budget zo effectief mogelijk in.
Hoe werkt het?
U kiest de dorpen en/of steden waar u wilt dat de banner vertoond wordt. Wij voeren dan die specifieke plaatsnamen in. Mensen die een IP-adres hebben in uw gekozen plaatsen, zien de banners. Dit systeem is voor ongeveer 85 procent betrouwbaar. Dat komt doordat sommige bedrijven bijvoorbeeld hun IP-adres op een andere plek hebben, dan waar ze zich huisvesten. Bij mensen thuis is dit over het algemeen niet het geval en is het IP-adres gekoppeld aan het thuisadres.
Voordelen
- Gerichter
Een groot voordeel van geotargeting voor uw bedrijf is dat u veel gerichter kunt adverteren. Op deze manier bereikt de banner alleen de doelgroep die zich in uw afzetgebied bevindt. Dat maakt de kans groter dat er op de banner geklikt wordt. - Meten is weten
Een ander voordeel is dat u goed kunt meten waar uw doelgroep zit. Als uw advertentie in Winsum namelijk heel goed werkt, kunt u ervoor kiezen om ook in Bedum en Middelstum te gaan adverteren. Weinig clicks uit Middelstum? Dan halen we die weer uit uw geotargeting gebied. - Specifiek
Daarnaast kunt u uw banner én landingspagina speciaal inrichten op de specifieke doelgroep. Zo voelt het voor de bezoekers van de landingspagina als ‘thuiskomen’ en zullen ze eerder geneigd zijn zich te committeren aan uw product of dienst.
Uitproberen?
Meer weten en opgeven? Neem dan contact op met onze accountmanagers.