Radio heeft positief effect op de luisteraar
07 juli 2015 
0 min. leestijd

Radio heeft positief effect op de luisteraar

Waarom is het toch zo lekker om de radio aan te hebben bij het autorijden, strijken, klussen, studeren, internetten en ga zo maar door? Uit het onderzoek Radio the Emotional Multiplier blijkt waarom. Radio, tv en online hebben namelijk een positief effect op het humeur van de gebruikers.

300% meer energie!

Het consumeren van tv of online heeft een positief effect op de stemming van de gebruikers. Radio genereert hierbij het hoogste niveau van geluk en energie (in vergelijking met TV en online). Wanneer er naar radio wordt geluisterd, stijgt het niveau van geluk met 100% en krijgen radioluisteraars 300% meer energie, dan wanneer er geen media gebruikt wordt.

Naast radio ook Reclames positief effect

Het positief effect van radio op de stemming van de radioluisteraar werkt door in de reclameblokken. Radioreclame heeft een hogere positieve betrokkenheid van 30%. Dat betekent dus dat radio aan adverteerders een unieke kans geeft om consumenten in een positievere gemoedstoestand te bereiken én met een hogere ontvankelijkheid voor reclameboodschappen.

Wilt u ook blijdschap brengen aan de luisteraar en hierbij ook uw bedrijf, product of dienst promoten? Kies dan voor adverteren op radio Noord. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers.

Meer lezen? Het volledige onderzoek vindt u hier.