Tips voor een goede landingspagina
25 april 2016 
1 min. leestijd

Tips voor een goede landingspagina

Meer klanten. Dat is natuurlijk wat u wilt als u een banner geplaatst hebt op de website van RTV Noord. Maar de banner staat in nauwe samenhang met een landingspagina achter de banner. Het is dus ook erg belangrijk dat uw landingspagina goed is. Wij geven tips.

Eerst nog even terug naar de basis. Een landingspagina is een pagina op uw website, waar een bezoeker terechtkomt nadat hij op een link heeft geklikt. In het geval van RTV Noord heeft de bezoeker dan geklikt op een banner op onze website of apps. Maar hoe zorgt u ervoor dat bezoekers gaan doen wat u wilt op de landingspagina?

Tip 1: Zorg voor een consistente boodschap

Probeer in de titel van uw landingspagina dezelfde boodschap te verwerken als in de banner op de website van RTV Noord. Een landingspagina die iets anders communiceert dan de banner, is erg verwarrend en zorgt ervoor dat mensen sneller wegklikken. Laat in de titel van de landingspagina direct het voordeel voor de bezoeker zien.

Tip 2: Wek vertrouwen

Het belangrijkste doel van een website is vertrouwen wekken bij de bezoeker. Wek vertrouwen op uw landingspagina door het tonen van logo’s van bedrijven met wie uw bedrijf werkt, maar ook keurmerken, reviews, testimonials en contactinformatie. Bezoekers nemen dit vaak onbewust mee in hun besluitvorming.

Tip 3: Vraag contactgegevens

Als uw banner een call-to-action bevat, zoals: ‘Vraag een offerte aan’ of ‘Profiteer hier van €10,- korting’, dan kunt u hier slim gebruik van maken door de offerte of kortingsbon via de mail te versturen. De bezoeker geeft zijn of haar naam en e-mailadres in ruil voor een dienst van uw bedrijf. De verkregen mailadressen gebruikt u dan weer voor e-mailmarketing. Een win-winsituatie.

Tip 4: Less is more

Voorkom onnodig scrollen en maak een compacte, overzichtelijke pagina. Maak de belangrijkste content en het formulier voor naam en e-mailadres direct zichtbaar voor de bezoekers, ongeacht het device dat ze gebruiken. Een bezoeker wil pas verder scrollen als zijn interesse is gewekt.

Tip 5: Gebruik bullet-points

Houd er rekening mee dat web-bezoekers scanners zijn. Lezen vanaf een beeldscherm is lastiger dan van papier. Toon daarom kort en bondig de voordelen van uw dienst of product, bij voorkeur met bullet-points. Dit vergroot de kans dat de belangrijkste informatie op uw website gelezen wordt.

Bron:
http://www.frankwatching.com/archive/2014/10/14/11-tips-voor-een-krachtig-converterende-landingspagina/
http://www.marketingfacts.nl/berichten/10-concrete-tips-voor-een-converterende-landingspagina
http://www.frankwatching.com/archive/2016/04/02/hoe-maak-je-een-succesvolle-landingspagina-infographic/