Een tv-commercial scoort nog steeds
05 maart 2015 
1 min. leestijd

Een tv-commercial scoort nog steeds

Bijna de helft van de tijd die men in Nederland besteedt aan media, gaat naar televisie kijken. Mensen kijken gemiddeld ruim 3 uur tv en zien zo’n 18 minuten tv-reclame per dag. Best veel hè? Wij leggen u uit waarom een tv-commercial nog steeds scoort.

Televisie is emotie

Televisie geeft sfeer en beleving. Diensten of producten komen écht tot leven in een tv-commercial. Emotie is hierbij het toverwoord. U kunt duidelijk in beeld brengen wat de voordelen zijn van uw dienst of product. Wanneer dit wordt ondersteund met mooie beelden en goede herkenbare muziek, zult u zeker de voordelen van een tv-spot zien.

Ik ken jullie van de tv-commercial

Naast de beleving wordt tv-reclame gezien als statussymbool. Mensen komen geregeld bij onze klanten met de opmerking: “Het gaat goed met jullie toch? Ik zie jullie vaak op TV Noord”. Mensen refereren een tv-spot dus aan het feit of het goed gaat met een bedrijf.

Met een tv-commercial de massa bereiken

Televisie biedt u de kans om de massa te bereiken. Mensen kijken veel en lang tv, zeker in vergelijking met andere media. TV Noord bereikt bijvoorbeeld 187.000 mensen per week in de provincie Groningen. Gegarandeerd.

En…. Actie!

Ruim een kwart van alle Nederlanders geeft aan in het afgelopen jaar actie te hebben ondernomen naar aanleiding van het zien van een tv-reclame. Dat zijn mensen die het product of de dienst hebben gekocht, het hebben opgezocht via internet, erover hebben gesproken met anderen of de website van de adverteerder hebben bezocht. Allemaal naar aanleiding van een televisiecommercial! We zien dus dat een tv-commercial aanzet tot actie bij de doelgroep. Op die manier draagt een tv-spot niet alleen bij aan de naamsbekendheid of het imago, maar ook aan de verkoop van uw dienst of product.

Bekijk de mogelijkheden voor uw onderneming!