Na wat wikken en wegen heeft u besloten om display marketing in te zetten. U weet wel, van die online banners. Vol goede moed begint u aan uw eerste online campagne, spannend! Bij RTV Noord komen we het vaak tegen. Na alle tips die al eerder in onze blogs gegeven zijn, heeft u uiteraard een prachtige banner laten ontwikkelen.
Mijn banner is niet in beeld!
Vol verwachting gaat u naar www.rtvnoord.nl en wat schetst uw verbazing? Uw banner staat niet online. Dan maar even op de RTV Noord app kijken. Aangezien 65% van de 6 miljoen bezoekers daar naartoe gaat, heeft u uiteraard ook voor dit kanaal gekozen. Ook daar ziet u een banner, maar nog steeds niet die van u. Hoe kan dat?
Hoeveel impressies krijgt u?
Deze vraag krijgen we nog regelmatig van klanten die display marketing hebben ingekocht. Waarom is mijn banner niet continu in beeld?
Als u uw banner heeft aangeleverd, heeft u ook aangegeven hoe lang uw banner online moet staan. De ingekochte impressies (bijvoorbeeld 400.000) worden bijvoorbeeld over 4 weken verspreid. Uw banner komt dan bij ons in een carrousel terecht. Als u de app ververst of via de website op F5 drukt, ziet u dat er een andere banner op uw plek verschijnt.
Er wordt gewerkt met een geavanceerd systeem dat exact kan bijhouden hoeveel impressies de banner krijgt binnen de gewenste periode. Het systeem zorgt ervoor dat binnen de gewenste looptijd de impressies verdeeld worden. Dit kan de ene dag 10.000 impressies zijn en de andere dag 18.000. Bijvoorbeeld: Als er een aardbeving is geweest, zien we dat de bezoekersaantallen op de website en in de app stijgen. Op die dag kan het zijn dat uw banner vaker wordt vertoond dan op een ‘reguliere’ dag.
Frequency cap
Wij geven meestal het advies om een zogenaamde frequency cap in te stellen. Stel u wilt dat de banner maximaal 5 keer te zien is bij 1 persoon, om zo irritatie te vermijden. Dan kunnen wij een frequency cap van 5 instellen zodat u hiermee zorgvuldig met uw ingekochte impressies om kunt gaan. Om die reden kan het dus ook zijn dat u uw eigen banner op een gegeven moment helemaal niet meer ziet. U heeft dan de banner al 5x gezien en deze wordt dan niet meer aan u vertoond.
Heeft u andere vragen over display marketing of wilt u een keer om tafel voor een goed advies? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers.