Wilt u de naamsbekendheid van uw bedrijf of dienst verhogen? Of wilt u groeien in aantal klanten of orders? Dan is een radiocampagne een goede manier om uw boodschap over te brengen op een groot publiek. Maar wat kost zo’n radiocampagne eigenlijk?
Waarom zou je radio inzetten?
Er zijn verschillende redenen natuurlijk, waarom u een radiocampagne zou inzetten. Denk aan het verhogen van omzet, het verkrijgen van meer klanten of sollicitanten, het opkrikken van de naamsbekendheid of het promoten van een event. Hieronder de grootste voordelen op een rij:
- Groot bereik: Radio is een veelbeluisterd medium en kan een breed publiek bereiken. Mensen luisteren naar de radio thuis, in de auto, op het werk en tijdens andere dagelijkse activiteiten. Hierdoor kun je een groot aantal luisteraars bereiken, wat de potentie biedt om je boodschap effectief over te brengen.
- Lokale en regionale targeting: Radio Noord is lokaal en regionaal georiënteerd, wat u de mogelijkheid biedt om een specifieke doelgroep in Groningen te bereiken. Dit is vooral waardevol wanneer u een dienst of product verkoopt, óf een evenement organiseert in Groningen.
- Imagoversterking: Radioreclame helpt bij het opbouwen en versterken van het imago van een merk. Door middel van geluid, muziek en stemmen kan radio emoties oproepen en een blijvende indruk achterlaten bij luisteraars. Dit draagt bij aan het opbouwen van merkbekendheid en het creëren van een positieve merkassociatie.
- Creatieve mogelijkheden: Radio biedt creatieve vrijheid voor adverteerders. Met behulp van muziek, sound effects en voice-overs kunnen boeiende en pakkende reclamespots worden gemaakt. Het juiste gebruik van creatieve elementen trekt de aandacht van luisteraars en zorgt ervoor dat de boodschap blijft hangen.
- Kosteneffectief: Vergeleken met andere advertentiemedia, zoals print, heeft radio financiële voordelen. Dit maakt het toegankelijk voor organisaties met wat kleinere marketingbudgetten.
En wat kost zo’n radiocampagne?
De kosten van een radiocampagne hangen af van een aantal factoren. Het is natuurlijk ongeveer net als de vraag 'Wat kost een auto'? Lastig te beantwoorden, als we van tevoren niet een aantal zaken hebben doorgenomen. De uiteindelijke kosten hangen af van:
– De kosten van de productie
– De lengte van de commercial
– De duur van de campagne
– Het aantal radiocommercials dat wordt ingezet
Bij RTV Noord kunt u vanaf € 4.500,- een goede campagne draaien op Radio Noord (met 98.000 luisteraars per week). U komt letterlijk tussen de oren van uw doelgroep, meerdere malen zelfs! Daardoor doet de kracht van herhaling z'n werk. Uiteraard hangen de kosten af van bovenstaande factoren, maar dit is een indicatie. Natuurlijk zijn er ook campagnes van € 20.000,- en een korte actiematige campagne is dan weer wat goedkoper, vraag ons gerust naar de mogelijkheden.
Wilt u advies over de inzet van uw commercial, de lengte van de commercial en de duur van de campagne? Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvend advies! Bel met onze accountmanagers via 050-3186655 of stuur een e-mail naar commercie@rtvnoord.nl.