Weinig te melden? Ontdek de kracht van herhaling
03 november 2021 
1 min. leestijd

Weinig te melden? Ontdek de kracht van herhaling

Hoe lang denkt u na als u voor de schappen van de appels staat? Waarschijnlijk niet langer dan een halve minuut. Het heeft niet echt uw interesse, u heeft misschien net iets meer voorkeur voor een rode dan voor een groene appel…

Net als appels zijn veel producten low interest: mensen kopen ze vanuit een impuls en denken er niet lang over na. Ze zitten dus ook niet te wachten op zware reclame over het verhaal achter uw appel, de kracht van herhaling zal meer doen. Hoewel sommige merken nu wel heuse reclames inzetten (denk aan de commercial van Pink Lady) voor appels, blijft het een product waar we niet direct een gevoel bij hebben. Maar hoe kunt u als low interest product dan toch zorgen dat uw appel gekozen wordt?

De kracht van herhaling

Het antwoord is simpel: wie geen heftige storytelling campagnes kan inzetten, moet vaak aanwezig zijn. Prijs en gemak zijn in dit geval belangrijker. Herhaal uw reclame, want dat is de belangrijkste remedie om op het boodschappenlijstje te komen.

Page Toiletpapier bijvoorbeeld, heeft al jarenlang niets nieuws te melden. Om de commercials op te leuken worden pups ingezet, maar geen verhalende commercial die vertelt waarom het product zo anders is dan anderen. Platte communicatie dus, maar door de kracht van herhaling werkt het. En belandt het product iedere dag in vele winkelwagens.

Door uw naam vaker te noemen, blijft u top of mind in het hoofd van uw doelgroep. Daarnaast treedt het Mere Exposure Effect op. Een effect dat we kennen uit de psychologie. Hoe vaker we met iets of iemand in aanraking komen, hoe meer vertrouwd we ermee zijn én hoe vaker we het kopen of inzetten. Zo steeg de verkoop van de Mars candybar toen er een reis naar de planeet Mars werd gemaakt, en werd er meer Corona bier verkocht tijdens de Corona pandemie. Omdat we de naam vaker horen, kopen we het vaker.

Massamedia

Dus, is uw product een low interest product? Dan kunt u nog steeds niet zonder radio- en televisiereclame. Herhaling op deze massamedia zijn namelijk de beste manier om de massa te bereiken. Met een enórm bereik van alle Groningers, is reclame op RTV Noord een uitgelezen kans om uw low interest product in het hoofd van de Groningse consument te krijgen. Want reclame maken voor dit soort producten betekent veel mensen, vaak bereiken.

Wilt u meer weten over de adverteren op de massamedia van RTV Noord? Wij adviseren u er graag over. Neem contact op met één van onze accountmanagers of bel ons op 050-318 66 55.