Zo bent u vindbaar op smartphones deel II
11 april 2016 
1 min. leestijd

Zo bent u vindbaar op smartphones deel II

I want to know, I want to go, I want to do en I want to buy: vier micromomenten wanneer de consument direct informatie wil hebben. In de vorige blogpost stond een aantal strategieën waarmee u op tijd op de juiste plek bent.

Er zijn nog veel meer manieren om beter te gaan scoren op de vier micro-momenten. Deze zijn sterk afhankelijk van de branche, klanten, concurrentieveld, assortiment, uw bedrijfssituatie en uw online activiteiten.

Tips en tricks

Onderstaand nog een aantal tips die de vindbaarheid, relevantie en conversie sterk kunnen verbeteren.

  • I want to know moments
    Interessante en inspirerende informatie over producten en diensten. Schakel hiervoor bijvoorbeeld relevante bloggers in, die uw product testen. Bloggers hebben vaak een trouwe achterban en worden als betrouwbaar ervaren. Of laat gebruikers hun ervaringen delen op Facebook.
  • I want to go moments
    Telefoonnummer, e-mailadres, adresgegevens, en openingstijden moeten duidelijk en prominent aanwezig zijn op uw mobiele website.
  • I want to do moments
    Vertel alles over je product of dienst. Tips en tricks in de vorm van blogs of video’s zijn daarbij passend. Houd het wel duidelijk en overzichtelijk voor de consument: technische vaktermen horen er dus niet bij.
  • I want to buy moments
    Geef alle informatie die ervoor zorgt dat de consument bij u koopt. Van levertijden en verzendkosten tot prijzen en acties. Laat zien waarom uw product het beste is, niet alleen online, maar ook op de winkelvloer.

Start nu!

Is al deze informatie op uw website via een mobiele telefoon
snel vindbaar en goed leesbaar? Nee? Dan is er nog veel
werk aan de winkel. Een kleine geruststelling, u bent niet
de enige. Dus als u vandaag begint, heeft u meteen een
voorsprong op uw concurrenten. Gebruik deze link om te testen of
uw website mobiel-vriendelijk is. Als het goed is, is dit het resultaat:

Offline nog steeds populair

Ondanks de enorme groei van online shopping blijft de consument gelukkig nog steeds de winkel opzoeken voor de meeste van haar aankopen. Uit recent onderzoek blijkt ook dat juist de combinatie van clicks & bricks het sterkste is. Belangrijk is dan natuurlijk wel dat de uitingen en informatie op elkaar aansluiten en elkaar versterken. Niet alleen deze combinatie is goed voor de omzet, ook de combinatie van online & offline adverteren blijkt het meest effectief. Een goed bewijs daarvan is bijvoorbeeld het feit dat vorig jaar de grootste nieuwe tv-adverteerder in Engeland Facebook was. Blijkbaar heeft Facebook het bereik en de communicatiekracht van televisie nodig om nieuwe doelgroepen te bereiken.

In de volgende blogpost van Frank zal hij verder ingaan op de combinatie online & offline.

Bron: https://think.storage.googleapis.com/images/micromoments-guide-to-winning-shift-to-mobile-download.pdf